Wasdroger in brand

Wasdroger in brand

Een vrouw en haar twee kinderen wisten dinsdagmiddag tijdig en ongedeerd buiten te komen, nadat in hun woning aan de Tjalk brand was ontstaan. De wasmachine in het huis had vlam gevat en produceerde een behoorlijke rookontwikkeling.

Direct werd de brandweer in kennis gesteld, die met spoed ter plaatse kwam en het vuur bluste. De wasmachine werd gedemonteerd en afgeblust, om er zeker van te zijndat de brand volledig uit was. Ook een ambulance werd gealarmeerd. Het medisch personeel keek de bewoners voor de zekerheid na, omdat zij mogelijk giftige rook binnen hadden gekregen. Uiteindelijk hoefde er niemand te worden vervoerd naar het ziekenhuis.

Een schade-expert van stichting Salvage kwam ter plaatse om de omvang van de schade op te nemen en de bewoners bij te staan bij de afhandeling daarvan.