Matras vat vlam in kelderbox

Matras vat vlam in kelderbox

De brandweer werd woensdagmiddag gealarmeerd, nadat er brand gemeld was aan de Purmerhoek. In één van de kelderboxen stond een matras in brand en veroorzaakte een behoorlijke rookontwikkeling. Het vuur was snel onder controle, waarna de overige ruimtes werden gecontroleerd en geventileerd.

Een woning boven de kelderboxen stond vol met rook, waardoor ook daar geventileerd moest worden. Pas nadat de rook en daarmee de koolmonoxide (een dodelijk gas) voldoende verdwenen was, werden de woning en kelderboxen door de brandweer vrijgegeven. Over de oorzaak van de brand is niets bekend.