Frituren oorzaak brand

Frituren oorzaak brand

Vanmiddag heeft er in een flatwoning aan het Weena een keukenbrand gewoed. Kortsluiting in een frituurpan was de oorzaak. Er werd wel middelbrand gemaakt omdat de 5e verdieping vol met rook stond.

Bewoners hebben zelf eerst met een t-shirt en water proberen de brand te blussen. Toen dit niet lukte sloten ze ramen en deuren, en belden de hulpdiensten. De brand zelf was snel onder controle in het centrum. Een persoon had last van rookinhalatie en is door een ambulancebroeder nagekeken. Het totale schadebedrag is niet bekend.