Brand in school; Cito gaat gewoon door

Brand in school; Cito gaat gewoon door

Op een dak van basisschool De Babylon in de Van Speykstraat in Rotterdam-West heeft dinsdagochtend een korte brand gewoed. Het vuur brak rond 06.30 uur uit. Een half uur later had de brandweer de vlammen onder controle.

Tijdens de brand was niemand in het gebouw aanwezig. Doordat de brandweer er snel was, is de schade beperkt gebleven. Het vuur werd veroorzaakt door een oververhitte verwarmingsbuis. Dit is een relatief nieuwe voorziening: het werd onlangs voor gebruik opgeleverd nadat er anderhalf jaar aan was gewerkt.

De schoolleiding van de basisschool heeft besloten de Cito-toets door te laten gaan voor de leerlingen van de school.